16 Ocak 2013 Çarşamba

Sultanı Öldürmek

Tarihi dizilerin pek revaçta olduğu şu günlerde Ahmet Ümit'in Sultanı Öldürmek adlı romanını okudum. Yazdan beri okunacak kitaplar listemde yer alıyordu. Polisiye sevdiğim bir türdür. Bu nedenle zaman zaman Ahmet Ümit romanları listelerimde yer alır. Okuduğum son iki Ahmet Ümit romanı da klasik polisiye kurgusunun dışında, iki farklı zamanda geçen olayları biribirleriyle ilişkilendirerek sunuyor.  Sulatnı Öldürmek hem tarihimizin en şanlı olaylarından biri olan İstanbul'un fethini detaylı olarak anlatıyor hem de günümüzde işlenen  bir cinayetin izini sürmemizi  sağlıyor. Gerçi tarihi sahneler zaman zaman sıkıcı olmuş. Günümüzde geçen olaylarla bağı kopuyor, bunlardan bana ne dedirtiyor insana. Bir de bazı konuların unutulduğunu ve bazı cevapların romanın genel kurgusuna uygun olmayan şekilde açıklandığını düşündüm. Daha önce okuduğum Ahmet Ümit romanlarına göre daha vasat .  Kitapları değerlendirip yıldız ya da not verecek kadar iddialı olmak istemiyorum. Bu tür değerlendirmeleri gerçek kitap kurtlarına bırakıyorum. Okumanızı şiddetle tavsiye edemem ama okursanız keyif alabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder